Anna-Karin Lingham

Konsten att stärka företaget med ett mänskligare varumärke

Föreläsning

Det händer att jag hör någon entusiastiskt säga ”Vilket snyggt varumärke!” när hen ser en logotyp. Det kan finnas riktigt stor lönsamhetspotential i den organisation där personen arbetar. Uppfattningen om vad ett varumärke är säger mycket om både nuläge och möjligheter. Det är spännande! Forskning säger att en organisation som ser varumärket som navet för verksamheten är dubbelt så lönsam som den som jämställer varumärket med logotypen. Ett varumärke innehåller mycket, både på strategisk nivå och i de taktiska detaljerna. Visionen, produkterna, tjänsterna, processerna, marknadsföringen... Och människorna. Inte minst människorna. Vi ägnar den här föreläsningen åt dem, de allra viktigaste ambassadörerna för varumärket. Där kan det finnas glimmande guld att gräva fram. Anna-Karins föreläsning är insiktsväckande och ger enkla verktyg för att stärka varumärket – som organisation eller person.
Fotograf scenbild: Jini Sofia

Om Anna-Karin

Anna-Karin har ägnat största delen av sitt yrkesliv åt utveckling av både företag och människor, med varumärkesfokus som gemensam nämnare. Hon har lång erfarenhet av ledarskap, teamutveckling och varumärkesarbete inom bl a Axfoodkoncernen, Hästens Sängar och Apotek Hjärtat. Idag arbetar Anna-Karin som talare, rådgivare, skribent och inspiratör. Hon är prisbelönt för sitt mentorskap och har skrivit handboken ”Visa ditt rätta jag” för utveckling av det personliga varumärket. Hon är också konstnär och friluftsäventyrerska med förkärlek för höga berg.

Sagt om Anna-Karin Lingham

I en tid av hets, yta och kortsiktighet träder Anna-Karin in i ett rum eller på en scen och förmedlar lugn, värme och långsiktighet. Det är svårt att inte bli förtrollad av klokskapen och kompetensen när Anna-Karin berättar om varumärken, ambassadörskap och engagemang och den betydelse det har för organisationens överlevnad och utveckling. Hon lyssnar in, läser av publiken och ger konkreta råd och verktyg. Anna-Karin talar om helheten som förmedlar storheten. Det handlar om genuinitet, trovärdighet och långsiktig framgång för företaget.

Eva Jarlsdotter, författare och föreläsare

Det blir lätt floskelvarning kring termer som personligt varumärke, identitet och att vara genuin. Men Anna-Karin Lingham får det att bli konkret, bra och tydligt.

OM Magasin

Anna-Karin Lingham är en kvinna med fötterna stadigt på jorden. Hon lever och ÄR verkligen sitt varumärke. Med rötter i Dalarna och med hjärtat på rätta stället utstrålar hon värme. Hon har en känsla av självklarhet i det hon levererar när hon berättar om det personliga varumärket.

Anna-Lena Tegebro, organisationskonsult

Vill du gå på Talarfestivalen?

Är du bokare, förmedlare eller köpare av talare eller moderatorer? Välkommen att höra av dig till Festivalgruppen så får du en inbjudan!

Stäng meny