Kent Åkerman

Vinnande servicekultur – rätt attityd

Föreläsning

I tider av digitalisering och automatisering. I tider av snuttifiering och med appar på armlängds avstånd. Då ställs allt större krav på det fysiska mötet. Att sätta kunden i centrum är inget nytt. Men vad innebär det egentligen att skapa en kultur som genomsyras av serviceglädje? Hur skapas samsyn på vem vi är till för och vad som är viktigt? Föredraget ger dig inspiration för arbetet med att skapa ett gott värdskap och en vinnande servicekultur. Humaniseringens tid är här, det mänskliga mötet blir avgörande. Service kan inte negligeras eller tas för given. Den behöver byggas in i processen och vara i fokus i det fysiska mötet. Med rätt inställning vinner du slaget om den framtida kunden.
Det fysiska mötet är bortglömt och underskattat
Service är inte något vi ger, utan något vi ÄR
Fem delar i samklang ger framgång
Det är färskvara och allas ansvar, genom alla kanaler, alla dagar.

Om Kenth

Kenth Åkerman är föreläsare, ledarskapsexpert och mental coach. Kenth har i över 18 år inspirerat tusentals människor varje år. Han pratar bl a om motivation och arbetsglädje, konsten att få andra att prestera, och medarbetarskap i förändring. Passion för service och ledarskap.

Författare till böcker inom coachande ledarskap, service och personligt ledarskap. Aktuell med boken SLUTA CHEFA BÖRJA LEDA: Hur laget blir större än jaget, vilket är hans femte bok.

Hans föredrag har alltid högt tempo blandat med reflektion, är praktiska och väcker till eftertanke. Devisen är: do CHANGE concrete

Sagt om Kenth Åkerman

Kenth är en vitamininjektion med bestående verkan. Hans långa erfarenhet i kombination med nytänkande har gett oss värdefull kunskap för att utveckla vår verksamhet.

Helén Lövinger, Kontaktcenterchef, Halmstad direkt

Min personal kände sej väldigt engagerade och detta är en bedrift av dej som föreläsare. Till vardags utför de sina arbetsuppgifter på språng vilket gör det extra svårt att ta del av en föreläsning och få med sej känslan att de kan spela roll. Det klarade du galant. Tack!

Marika Björk, Servicechef Avdelningen för verksamhetsstöd Länsstyrelsen Västra Götalands län

Med värme och glädje påminner Kenth oss om livets alla möjligheter och att vi har redskapen i våra händer. Man får lust att gå hem och börja leva!!

Kiriaki Christoforidis, Thestory

Boka Kenth Åkerman

Kenth Åkerman
0705-29 21 80
kenth@kenthakerman.com
 www.kenthakerman.com

Eller din lokala talarförmedling

Vill du gå på Talarfestivalen?

Är du bokare, förmedlare eller köpare av talare eller moderatorer? Välkommen att höra av dig till Festivalgruppen så får du en inbjudan!

Stäng meny